Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
do strony głównej          

SZKOLNE WĘDROWANIE

Grupa 0 a w Doboszówce

Dzieci z grupy 0a wybrały się do Osady Leśnej Doboszówka, gdzie miały okazję uczestniczyć w warsztatach „Od ziarenka do bochenka”. Uczestnicy wycieczki poznali cały proces wypieku chleba, a także dowiedzieli się jakie narzędzia wykorzystywali dawniej w swojej pracy rolnicy. Cep, żarna, młynek to narzędzia, które dzieci miały okazję same obsłużyć i pobawić się w młynarzy, piekarzy i rolników. Własnoręcznie wykonane chleby dzieci zabrali ze sobą do domu. Następnie dzieci odwiedziły mini zoo, gdzie dowiedziały się wielu ciekawych informacji na temat zamieszkujących tam zwierząt. Oprócz obiadu dzieci skosztowały ciepłego chleba z własnoręcznie ubitym masełkiem w maselnicy.  Tak intensywnie spędzony czas umknął małym podróżnikom dość szybko. Zmęczeni ale szczęśliwi i pełni wrażeń powróciliśmy do szkoły.


Klasy I c i I d w Zagrodzie Edukacyjnej „Doboszówka”

Podczas zajęć edukacyjnych uczniowie poznali etapy powstania chleba. Poznali pracę młynarzy, piekarzy i rolników wykonując czynności związane z tymi zawodami. Dowiedzieli się, jakich narzędzi używano do tych prac dawniej. Wyjątkowym doświadczeniem było przygotowanie i upieczenie swojego chlebka. Po ciężkiej pracy dzieci przeszły do „Krainy zwierząt”, gdzie karmiły króliki, owce, kozy, konie, ptaki domowe i ozdobne. Baran Kuba patrzył na wszystkich z powagą, ale widać było, że lubi dzieci. Ta wycieczka dostarczyła dzieciom wiele wiedzy podczas świetnej zabawy.


Od ziarenka do bochenka

Uczniowie klasy 3b i 3d odbyli wycieczkę do zagrody edukacyjnej w miejscowości Kalenne. Uczestniczyli w warsztatach, które były świetną zabawą w młynarzy, piekarzy i rolników, a jednocześnie lekcją poświęconą poznaniu dawnych narzędzi rolniczych, rodzajów zbóż i sposobu wypieku chleba. Młócenie zboża, młynkowanie i mielenie ziarna na mąkę to zadania jakie wykonywaliśmy, aby poznać pracę w dawnym gospodarstwie. Cep, żarna czy młynek do oczyszczania wymłóconego ziarna to słowa, które nie będą już kryły przed nami tajemnic. Każdy wyrabiał ciasto i przygotował chlebek. Oglądaliśmy również i karmiliśmy zwierzęta: kozy, owce, konie, króliki, alpaki. Na zakończenie spotkania wybraliśmy się na przejażdżkę wozem konnym po okolicznych lasach. Nie zabrakło również wspólnych zabaw ruchowych.

 


WYCIECZKA DO DOBOSZÓWKI

11 października klasy IId i IIe  wybrały  się do Gospodarstwa Agroturystycznego „Doboszówka" w miejscowości Kalenne.

„Doboszówka" położona jest w pięknej okolicy, wśród lasów, łąk i stawów. Gospodarstwo słynie z działalności edukacyjnej. Nasi uczniowie mieli okazję brać udział w warsztatach pt. „Od ziarenka do bochenka". Dzieci poznały rodzaje zbóż a także narzędzia wykorzystywane dawniej w gospodarstwie takie jak cep, żarna, a co najważniejsze mogły same je używać, aby pozyskać mąkę. Z tej mąki wyrabiały ciasto i robiły swoje własne chlebki, które upieczone w starym piecu, zabrały do domów.

Ale to nie koniec atrakcji w „Doboszówce" zwiedziliśmy mini zoo. Dzieci dowiedziały się wielu ciekawostek z życia zwierząt domowych, wzięły udział w zawodach sportowych na wesoło na świeżym powietrzu. Był także czas na poczęstunek - ognisko i pyszne kiełbaski oraz swobodną zabawę na placu zabaw.

Czas w Doboszówce minął niepostrzeżenie i musieliśmy wracać do szkoły - z pewnością  wrócimy za rok :)


2 c w mieście zwanym „Małym Rzymem”

29 września klasa 2 c wyruszyła na wycieczkę do Sandomierza – jednego z najstarszych i urzekających polskich miast. O jego uroku decyduje malownicze położenie na nadwiślańskiej skarpie i wyjątkowy klimat uliczek i zaułków.

Wyjazd był niezwykły i obfitował w wiele wrażeń, pięknych widoków i miejsc. Przeszliśmy Podziemną Trasą Turystyczną i zwiedziliśmy Zbrojownię Rycerską. Spacer po dawnych piwnicach mieszczańskich, zaułkach i korytarzach przeniósł nas w dawne czasy największego bogactwa Sandomierza. Spacerowaliśmy po pięknym rynku, wśród malowniczych kamieniczek. Podziwialiśmy ogromną kotwicę z łańcuchem sterczącym ku górze i symbolicznie sięgającym ku niebu, a także nietypową rzeźbę - Pierścień optymizmu, najcięższy i największy krzemień pasiasty ziemi sandomierskiej. Rozpoznawaliśmy miejsca, które znane były większości uczestników wycieczki z serialu pt. „Ojciec Mateusz”. Wszystkim uczestnikom udało się przejść słynnym Uchem Igielnym, jak również wejść na taras widokowy w Bramie Opatowskiej. Dotarliśmy także do wznoszącego się na wysokim wzgórzu Zamku Królewskiego.

Z naszej pierwszej wspólnej wycieczki pozostaną nam miłe wspomnienia.


Wycieczka do Zamościa i Zwierzyńca

24 października w piękny jesienny poranek klasa III e z wychowawczynią wyruszyła na upragnioną wycieczkę.

Spacer po mieście w towarzystwie pani przewodnik wzbogacił naszą wiedzę nie tylko o historii miasta - wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO, ale także o ludziach, którzy przyczynili się do rozkwitu Zamościa. Dzieci obejrzały zabytkowe kamieniczki i renesansowy ratusz oraz pomnik założyciela miasta Jana Zamojskiego. Zwiedziliśmy też zabytkową katedrę, mury obronne miasta a także obejrzeliśmy projekcję multimedialną „Historia miasta i twierdzy Zamość” w Prochowni. Po smacznym obiedzie bawiliśmy się w sali zabaw LASERFACTORY i uczestniczyliśmy w warsztatach Lego w EDUKIDO. Ostatnim punktem naszej wycieczki był przejazd do Zwierzyńca miasta nazywanego „Perłą Roztocza”  i zwiedzanie Kościółka na Wodzie Św. J. Nepomucena.

Co najbardziej podobało się uczestnikom wycieczki?  - odpowiedzieli WSZYSTKO!!!

Było pięknie, radośnie, edukacyjnie, rozrywkowo, relaksacyjnie … po prostu było ŚWIETNIE!!!

Agnieszka Tałanda


Edukacja przyrodnicza w terenie - 27.09.2021 roku

Klas 2a wzięła udział w lekcji przyrodniczej prowadzonej przez pana leśniczego. Dzieci idąc ścieżką edukacyjną dowiedziały się jakie zwierzęta żyją w biłgorajskich las, z jakich warstw składa się las, po co robi się zbiorniki retencyjne.   Uczniowie byli zachwyceni pięknem lasu, robili liczne zdjęcia i podziwiali krajobrazy. W czasie rozmowy z panem leśniczym dzieci poznały  bliżej zakres działań i obowiązków związanym z wykonywanym przez  niego zawodem oraz co trzeba zrobić aby ten zawód wykonywać.

Na koniec wycieczki krajoznawczej  w szkółce leśnej odbyło się  ognisko i święto pieczonego ziemniaka.


WYCIECZKA DO KAZIMIERZA DOLNEGO

23 września uczniowie klasy 4a i 4b wybrali się na wycieczkę do Kazimierza Dolnego. Wyjazd był okazją do zwiedzenia pięknego miasteczka nad Wisłą oraz lepszego poznania zespołów klasowych znowymi wychowawczyniami.

Wspólne wędrowanie klasy rozpoczęły już w Wojciechowie, gdzie na czterohektarowej powierzchni obejrzeli kilkadziesiąt gatunków egzotycznych zwierząt. Kolejne atrakcje czekały na uczestników wycieczki w Kazimierzu Dolnym: wejście na Górę Trzech Krzyży oraz zwiedzanie: ruin zamku i baszty obronnej, rynku z kamienicami braci Przybyłów i kamienicą Gdańską, Małego Rynku z Synagogą, kościoła Św. Bartłomieja i Jana Chrzciciela. Punktem kulminacyjnym wycieczki był godzinny rejs statkiem po Wiśle.


WYPRAWA KLASY 2 B

Poznawanie i zwiedzanie nowych miejsc to jest to, co uczniowie naszej szkoły lubią najbardziej!

Klasa 2b wykorzystując piękną jesienną pogodę wyjechała na wycieczkę. Naszym celem był Park Żywiołów w Archipelagu Roztocze. To nowo otwarte edukacyjne miejsce dla dzieci znajduje się w Budach, w gminie Krynice, ok 50 km od Biłgoraja. Na terenie ośrodka uczniowie doświadczali działania żywiołów, rozpoznawali smaki i zapachy. Ciekawym doświadczeniem było układanie melodii z dźwięków natury. Najwięcej radości sprawiło dzieciom pokonywanie laserowego toru przeszkód. Dodatkowo znaleźliśmy czas na szalone zabawy na ogromnym placu zabaw.  Każde dziecko przywiozło ze sobą własnoręcznie odnalezione złoto i klejnoty, których szukaliśmy w Kopalni Złota. Wycieczkę zakończył spacer po Parku Miniaturowych Zamków. To była udana wyprawa. Już szukamy pomysłów na kolejne wspólne wyjazdy!


ÓSMOKLASIŚCI W LUBLINIE- zwiedzanie Majdanka, udział w pokazach fizycznych

We wrześniu klasy ósme uczestniczyły w pokazach fizycznych zorganizowanych na Uniwersytecie Marii Curie- Skłodowskiej w Lublinie. Celem pokazów było przybliżenie uczniom w przystępnej formie zjawisk fizycznych z następujących działów: MECHANIKA, ELEKTROMAGNETYZM, AKUSTYKA, CIŚNIENIE ATMOSFERYCZNE. Ciekawe doświadczenia wzbudziły wśród ósmoklasistów ogromne zainteresowanie.

Oprócz wizyty na uniwersytecie nasi uczniowie zwiedzili również Muzeum na Majdanku, gdzie poznali tragiczną historię tego miejsca i oddali hołd więźniom tego obozu oraz wszystkim ofiarom II wojny światowej.


WYCIECZKA DO WIELICZKI

10 września klasy 8a i 8d zwiedziły zabytkową kopalnię soli w Wieliczce- wpisaną na pierwszą listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Wycieczka była częścią interdyscyplinarnego projektu międzyklasowego „Wieliczka- słony skarb polskiej ziemi”, którego celem jest przybliżenie uczniom polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. W ramach realizacji projektu zostaną również przeprowadzone lekcje historii i języka polskiego o tematyce związanej z powstaniem oraz znaczeniem kopalni w Wieliczce dla rozwoju regionu.


WARSZAWA PEŁNA WRAŻEŃ

W dniach 21-22 września uczniowie klas 7c i 7e wzięli udział w wycieczce edukacyjno-integracyjnej do Warszawy. Na uczestników wyjazdu czekało mnóstwo atrakcji, które przeżyć można wyłącznie w stolicy.

Dwudniowy wyjazd do Warszawy miał na celu nie tylko umożliwienie uczniom klas 7c i 7e zdobycie nowej wiedzy, ale także odbudowanie relacji rówieśniczych, które zostały osłabione w okresie izolacji związanej z pandemią COVID 19. Jedno i drugie udało się doskonale.

Uczestnicy wycieczki wspólnie z wychowawcami, Barbarą Okoń i Mariuszem Polowym, poznawali niesamowite urządzenia Centrum Nauki Kopernik, przemierzali pieszo Łazienki Królewskie, Krakowskie Przedmieście, Starówkę i obserwowali zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Dla miłośników sportu ważnym wydarzeniem było zwiedzanie Stadionu Narodowego, gdzie otwarto dla nas m.in. drzwi szatni reprezentacji Polski w piłce nożnej oraz lożę VIP na liczących ponad 58 tysięcy miejsc trybunach, do której dostęp mają tylko nieliczni. Niezwykle cennym doświadczeniem była wizyta w Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku. Super nowoczesne miejsce, które oddano do użytku zaledwie rok temu, zrobiło na wszystkich wielkie wrażenie ogromnym rozmiarem i niezwykłym klimatem, który przypadł do gustu nie tylko miłośnikom historii.

Wszyscy uczestnicy wycieczki zgodnie stwierdzili, że warto było udać się do Warszawy, bo stolica Polski kryje w sobie wiele atrakcji i jest piękna, szczególnie gdy zwiedza się ją w takim towarzystwie.


5 B W IDEALNYM MIEŚCIE – TWIERDZY

W słoneczny wrześniowy dzień uczniowie klasy 5 b podążali śladami fundatora Zamościa Jana Zamoyskiego i jego architekta Bernarda Morando. Podziwiali fragmenty zrekonstruowanej wokół XVI-wiecznego Zamościa fortyfikacji z bastionami i kurtynami. Byli przy pierwszych trzech bramach prowadzących do „Padwy Północy”, bastionie VII i celi Waleriana Łukasińskiego. Piątoklasiści spacerowali po trzech rynkach: Wielkim, Solnym i Wodnym, zwracając uwagę na architekturę epoki renesansu i charakterystycznych dla niej elementów, takich jak arkady, attyki i krużganki. O godzinie dwunastej w południe wysłuchali hymnu, by następnie samodzielnie wykonać kolorowe lizaki w Manufakturze Słodyczy „Tęcza”.


Klasa II a na wycieczce w Archipelagu Roztocze

10 września 2021 roku klasa II a odwiedziła Archipelag Roztocze, który znajduje się w miejscowości Budy. Znajduje się tam park żywiołów gdzie dzieci mogły doświadczyć pięciu zmysłów poprzez rozpoznawanie zapachów Roztocza, rozpoznawanie smaków, rozpoznawanie dźwięków zwierząt, żywiołów i układanie z nich swoich melodii, odgadywanie co to za przedmiot poprzez dotyk. Uczniowie mieli również okazję doświadczyć w jaki sposób widzą zwierzęta. Była także okazja do pokonania laserowego toru przeszkód.

Kolejnym punktem wycieczki był Park Miniatur. Unikatowa w skali kraju kolekcja 26 makiet zamków i twierdz, będących niegdyś́ w posiadaniu Rzeczpospolitej, obecnie leżących na terytorium Ukrainy.

Na wycieczce nie zabrakło czasu na wspólną zabawę na placu zabaw i w labiryncie. Dzieci miały okazję stać się poszukiwaczami skarbów a także możliwość zbudowania swojej twierdzy  i zakupienia pamiątek.