Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

 

 

 

 
   

 

Dzień kobiet od kuchni w 6 c

Klasa 6c postanowiła dzień kobiet świętować na słodko. Dzięki wyposażeniu kuchni w ramach Laboratoriów Przyszłości, mieli możliwość wspólnego przygotowania słodkości, które w mig zniknęły z foremek.

 


Dzień Kobiet w 6 b

Chłopcy z klasy 6 b zaskoczyli swoimi umiejętnościami kulinarnymi. Korzystając z blenderów w szkolnym laboratorium, przygotowali – smaczne i zdrowe – warstwowe koktajle owocowe dla koleżanek z klasy.


Kiedy wspaniałe klocki trafiają do wspaniałych dzieci

Z założenia zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem klocków Magformers to rozwijanie kreatywnego myślenia, będącego siłą napędową, pozwalającą rozwiązywać problemy, a także źródło intelektualnej przyjemności. W praktyce to o wiele więcej. Mogli się o tym przekonać uczniowie klasy 1c. Wspólne planowanie i realizacja przedsięwzięcia, wzajemna pomoc i radosna zabawa. Integracja, tak potrzebna, by czuć się w szkole dobrze. Laboratoria przyszłości, tak ważne tu i teraz.


Stacja meteorologiczna

W naszej szkole zamontowana została stacja meteorologiczna, dzięki której uczniowie mogą poznać aktualną temperaturę powietrza na zewnątrz i w sali lekcyjnej, ciśnienie atmosferyczne czy wielkość opadów. Zainspirowała ona uczniów do sprawdzenia aktualnej pogody w różnych zakątkach świata. Byli zaintrygowani faktem tak dużych różnic w pogodzie w zależności od położenia geograficznego.


Gogle vr

Uczniowie jednej z klas siódmych uczestniczyli w lekcji z wykorzystaniem gogli vr. W czasie lekcji mogli przenieść się do pracowni Marii Skłodowskiej-Curie, gdzie z bliska oglądali modele atomów pierwiastków promieniotwórczych, aparaturę badawczą, dyplomy otrzymane przez polską noblistkę. Uczniowie byli zachwyceni wirtualną podróżą do przeszłości.


Śpiewanie kolęd i piosenek świątecznych


Lekcja z klockami Magformers

Cały czas uczniowie rozwijają swoje umiejętności i kreatywność wykorzystując narzędzia, które szkoła zakupiła w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości.

Klocki MAGFORMERS z wbudowanymi magnesami neodymowymi na kształt figur geometrycznych, tworzą wspaniałe trójwymiarowe budowle. Uczą myślenia przestrzennego, konstruowania, rozwijają kreatywność i dają poczucie satysfakcji. Dzieci mają możliwość w pełni wykorzystać swoją wyobraźnię i stworzyć konstrukcję przyszłości.


PIECZENIE ŚWIĄTECZNYCH PIERNIKÓW W KLASIE 7B

Grudzień to okres przedświąteczny, który nierozerwalnie łączy się z pieczeniem pierniczków i ich zapachem.

Uczniowie klasy 7 B wraz z wychowawcą p. Katarzyną Różańską postanowili trochę tego magicznego, świątecznego zapachu wnieść do szkoły. W dniu 14 grudnia 2022 roku w szkole miało miejsce wielkie pieczenie.

W miłej (i nieco gwarnej) atmosferze uczniowie przygotowali ciasto, rozwałkowali je, wycięli pierniki z foremek i upiekli je w szkolnych piekarnikach. Dużo zabawy i radości sprawiło wszystkim dekorowanie wystudzonych pierniczków.

Ta kulinarna zabawa zaowocowała pogłębieniem  koleżeńskich relacji oraz wprowadziła wszystkich w świąteczny nastrój


Świąteczne wypieki klasy 4 e

8 grudnia uczniowie klasy 4 e upiekli świąteczne pierniki, wykorzystując sprzęt zakupiony w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”. Korzenny zapach ciasta unosił się po całej szkole i niewątpliwie wprowadził trochę świątecznego nastroju. Czwartoklasiści świetnie się bawili, nawet zmywanie naczyń okazało się frajdą. Pierniki wspaniale wyrosły i smakowały wybornie. Uczniowie już mają pomysły na kolejne potrawy.

 


PROGRAMOWANIE OZOBOTÓW

Programowanie za pomocą kolorów to kolejna umiejętność, którą uczniowie klas młodszych rozwijają w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości. Wyposażeni w pomoce dydaktyczne - puzzle, kolorowe pisaki i  Ozoboty rozwiązują łamigłówki logiczne, ale też utrwalają zagadnienia omawiane w ramach zajęć edukacji wczesnoszkolnej. Doskonalą rachunek pamięciowy, wyrabiają czujność ortograficzną czy kształtują orientację w schemacie własnego ciała, w przestrzeni i na kartce papieru. Każde zadanie wymaga zaprogramowania drogi oraz ruchów edurobota w określony sposób, wykorzystując tabelę kolorowych kodów. Umieszcza się je na trasie ułożonej samodzielnie lub wydrukowanej i dzięki nim Ozoboty skręcają, przyspieszają lub zwalniają, wirują, liczą punkty, zawracają.

Każde zadanie można więc wykonać off-line - bez użycia komputerów.


Zajęcia z druku 3D

W ramach zajęć dodatkowych z projektowania i druku 3d uczniowie podczas regularnych cotygodniowych spotkań zapoznają się z podstawami obsługi programów oraz drukarki 3d. Zajęcia cieszą się dużą popularnością, nie tylko ze względu na atrakcyjność wykonywanych podczas nich projektów, ale również na wysokie umiejętności i wiedzę nabywaną przez uczniów. Od początku trwania zajęc udało się wykonać modele m.in. figurki szachowej, ruchomego ślimaka, Shreka, postacie ludzi w skali 1:35, ruchomego aksolotla, stojak na smatrfona czy też model samolotu Mig-21.

Uczniowie w trakcie zajęć zarówno nabywają i doskonalą swoje umiejętności obsługi programów komputerowych, wyszukiwania modeli z baz dostępnych w internecie jak również dobierania parametrów druku do indywidualnej specyfiki projektu.

Zajęcia prowadzone są przez pana Marcina Kukiełkę


SPECJAŁY 6 B

Dziewczynki z klasy 6 b postanowiły skorzystać z zasobów kuchennej części szkolnego Laboratorium Przyszłości i na Dzień Chłopaka upiekły pizzę.

Nie dość, że było pysznie, to jeszcze uczennice 6b miały dużo zabawy z wyrabianiem ciasta, dodawaniem składników, no i pieczeniem. Wszyscy odeszli od stołów najedzeni i zadowoleni. Pizza zniknęła bardzo szybko, a w głowach pojawiła się myśl: co pysznego wykonać następnym razem?

Czekamy na relację.


KORZYSTAMY ZE SPRZĘTU LABORATORIÓW PRZYSZŁOŚCI

W terminie 12-16 września 2022 r. w Szkole Podstawowej nr 5 im. Księdza Jana Twardowskiego w Biłgoraju realizowany był projekt wymiany polsko-ukraińskiej pod nazwą „Ekologia bez granic”. Przez pięć dni wspólnie z osiemnastoosobową grupą uczniów i nauczycieli ze Lwowa prowadziliśmy szereg działań mających na celu uświadomienie lokalnej społeczności znaczenia dbania o przyrodę i ochrony środowiska. W ramach projektu młodzież zagospodarowała przestrzeń szkolnego patio tworząc z niego przyjazną zieloną przestrzeń, stworzyła grę miejską EKOBIŁGORAJ, zorganizowała debatę ekologiczną i przeprowadziła happening ekologiczny, podczas którego rozdawała mieszkańcom Biłgoraja sadzonki roślin w ręcznie ozdobionych doniczkach.

Wszystkie działania zostały uwiecznione na fotografiach i filmie, które stworzyli sami uczniowie. Używaliśmy między innymi aparatu fotograficznego, kamery video, mikrofonów oświetlenia i green screenu oraz zestawu nagłośnienia. Było to możliwe dzięki wykorzystaniu nowoczesnego sprzętu audio-video zakupionego w związku z udziałem naszej szkoły w programie „Laboratoria przyszłości”.

 

 

 

Efekty naszej pracy możecie zobaczyć tutaj: